Dysponujemy wieloma profesjonalnymi programami szkoleniowymi ale staramy się przygotować ofertę skrojoną zgodnie z oczekiwaniami klienta. Proponujemy między innymi:
Rotacja pracowników w polskich firmach w powodu tzw wypalenia zawodowego ciągle rośnie co w efekcie podnosi koszty procesów rekrutacyjnych. Pracodawcy podejmują działania zmierzające do zatrzymania jak największej ilości własnych pracowników, zamiast szukania nowych.
Tymczasem wyższa płaca to dopiero czwarty najczęstszy powód zmiany pracy. Według badań do szukania nowego pracodawcy w pierwszej kolejności skłania brak możliwości satysfakcjonującego rozwoju zawodowego. Na drugim miejscu pracownicy wymieniają powody osobiste.
Trzecim jest stres w pracy.
Stres zawodowy może być pogłębiony przez różnego rodzaju wydarzenia życiowe spotykające pracowników jak: nieporozumienia rodzinne, rozwód, śmierć lub choroba bliskich osób. itp. Dodatkowo w podobnych warunkach pracy reakcja różnych osób na stres może być bardzo różna i zależeć od cech osobowości , temperamentu, zdolności przystosowawczych itp. Jest pewna grupa osób szczególne narażonych na odczuwanie stresu związanego z pracą .Są to osoby nadwrażliwe, dążące do osiągnięć, dominujące, niecierpliwe, działające w pośpiechu, a także osoby nowo przyjęte do pracy, osoby młode lub w podeszłym wieku.
Konsekwencją takiego stanu są koszty ekonomiczne jakie z tytułu narażenia na stres ponosi przedsiębiorstwo.
KOSZTY STRESU W PRACY:
- nie jest w stanie pracować efektywnie i wydajnie
- popełnia niezamierzone pomyłki i błędy
- ulega częstszym wypadkom przy pracy
- jest niechętny nowościom i zmianom w pracy
- wypala się– traci zainteresowanie pracą
- wchodzi w konflikt z przełożonymi, nie wykonuje ich poleceń
- omija zasady bezpieczeństwa
- jest niechętny wszelkim zmianom i nowatorskim rozwiązaniom
- bierze częste zwolnienia lekarskie, często korzysta z porad lekarzy
- odchodzi z pracy (częsta rotacja kadr)
- zapada na ciężkie przewlekłe choroby wymagające kosztownych oddziaływań
- absencji związanej ze stresem
- leczenia chorób odstresowych
- małej efektywności pracy
- rotacji z powodu wypalenia zawodowego /mobbingu w pracy/
- utraconych zysków
- kosztów wypadków
- konieczności naboru i szkoleń nowych pracowników
- opłacania zastępstw itp.
Jako alternatywę proponujemy szkolenie:
„Radzenie sobie ze stresem w pracy-profilaktyka wypalenia zawodowego”
(na życzenie -możliwość połączenia z modułem „Przeciwdziałanie mobbingowi”)
- wzmocnienie własnej odporności na stres
- umiejętność dobierania stylu redukcji stresu do sytuacji
- identyfikacja czynników stresujących w otoczeniu prywatnym, zawodowym oraz w sobie samym
- racjonalizowanie sytuacji stresowej
- tworzenie afirmacji sprzyjających wzmacnianiu pozytywnego nastawienia
Forma szkolenia:
wersja stacjonarna – szkolenie 8h/dyd
wersja wyjazdowa – np. weekend 2 dni-16h/dyd
szkolenia warsztatowe z zastosowaniem dynamicznych, interaktywnych metod pracy grupowej.
Trenerzy: doświadczeni praktycy- psycholodzy specjalizujący się w w/w tematyce
- Poznanie techniki coachingu
- Poznanie jak można wykorzystać coaching w zarządzaniu zespołem
- Odkrycie siły coachingu dla budowania własnego autorytetu lidera
- Poznanie technik coachingu i możliwości ich wykorzystania dla budowania relacji wspierających funkcjonowanie firmy
- Na czym polega technika coachingu
- Pozna metody coachingowego zarządzania ludźmi i zespołami
- Jak budować własną wiarygodność i autorytet w zespole
- Jak motywować i wyznaczać cele
- Budować relację pracowniczą opartą na zrozumieniu i zaangażowaniu
- Stosować narzędzia coachingu w taki sposób by budować efektywnie pracujący zespół
- Wspierać zespół w efektywnym rozwiązywaniu problemów
- Udzielać pracownikowi motywującej informacji zwrotnej
Po szkoleniu uczestnik będzie świadomy, że:
- Współczesny biznes to przede wszystkim umiejętność budowania i utrzymania relacji
- Istnieje ciągła potrzeba doskonalenia umiejętności skutecznej komunikacji
- Jaka jest siła i jakie są możliwości w dobrze zarządzanym zespole
- Możliwości rozwojowych coachingu dla pracownika i firmy
- Czym jest coaching w odniesieniu do innych oddziaływań wspierających cele i rozwój firmy i pracownika
- Rodzaje coachingu
- Metodologia coachingu - modele
- Narzędzia coachingowe
- Typy rozmów coachingowych
- Techniki zadawania pytań
- Techniki wyznaczania celów
- Techniki motywowania i udzielania informacji zwrotnej
- Zwiększenie efektywności pracy
- Zracjonalizowanie czasu pracy
- Nabycie umiejętności określania priorytetów i realizowania ich
- Skuteczne komunikowanie się w zespole zadaniowym
- Jak efektywnie wykorzystać czas
- Jak planować pracę
- Jakie są przyczyny zakłócające pracę
- Jak skutecznie komunikować się pod presją czasu i zlecanych zadań
- Efektywniej wykorzystać czas pracy
- Jasno komunikować się w zespołach
- Radzić sobie w trudnych sytuacjach spiętrzenia zadań
- Efektywność zależy od poszczególnych osób oraz współpracy wszystkich w zespole
- Dobre planowanie leży u podstaw sukcesu
- Błędy w komunikacji utrudniają osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja wymaga uważności i empatii
- Czynniki mające wpływ na efektywność pracy
- Techniki planowania i zarządzania czasem
- Ustalanie priorytetów
- Komunikacja interpersonalna i jej wpływ na budowanie relacji w pracy
- Aktywne słuchanie i udzielanie informacji zwrotnej dla wspierania zaangażowania i motywacji do współpracy
- Uświadomienie sobie czym są emocje i jak reagujemy w stresie
- Zrozumienie skąd się bierze stres oraz jakie mamy wewnętrzne źródła napięć
- Odkrycie osobistych zasobów siły i odporności psychicznej
- Poznanie technik radzenia sobie ze stresem i dopasowanie ich do własnych potrzeb
- Czym jest zjawisko stresu
- Jak człowiek funkcjonuje pod wpływem silnych emocji
- Czym jest mechanizm psychiczny resilience
- Jak budować odporność psychiczną
- Rozpoznać sytuację stresową i przyjąć właściwą postawę
- Radzić sobie z silnymi emocjami
- Korzystać ze swoich zasobów, czując się silniejszą osoba
- Radzić sobie w sytuacjach doraźnych
- Przyjąć postawę spójną z cenionymi wartościami i skutecznie eliminować stres permanentny
- Stres wpływa bezpośrednio na emocje – może je wzmacniać lub osłabiać
- W każdej sytuacji każdy ma wybór – należy podejmować decyzję zgodnie z sobą
- Stres żywi się lękiem – należy być jak najlepiej przygotowanym na różne sytuacje
- Każda sytuacja jest nowym doświadczeniem, nauką z której można czerpać siłę
- Mechanizm psychiczny resilience
- Emocje a funkcjonowanie w życiu zawodowym
- Czynniki stresogenne i źródła napięć w środowisku pracy
- Poczucie własnej wartości a podatność na stres
- Techniki radzenia sobie ze stresem
- Rola psychoprofilaktyki w budowaniu odporności na stres
- polepszenie jakości komunikacji interpersonalnej z klientem ze szczególnym uwzględnieniem tzw klientów „trudnych”
- zwiększenie jakości obsługi klienta i budowa dobrego wizerunku urzędu/ firmy
- zrozumienie wielopłaszczyznowej sytuacji osób zgłaszających się po pomoc
- wzmocnienie zdolności lepszego rozumienia klientów
- rozwinięcie i wzmocnienie poczucia własnej wartości
- polepszenie funkcjonowania interpersonalnego
- wypracowanie bardziej asertywnych metod w pracy z klientem
- poznanie psychologicznych uwarunkowań kontaktu z trudnym klientem
- wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami warsztatu
2. Budowanie profesjonalnych relacji z klientem
3. Specyfika i potrzeby klienta urzędu/ danego przedsiębiorstwa
4. Stereotypy i uprzedzenia wpływające na wzajemną komunikację.
5. Komunikacja werbalna i niewerbalna a funkcjonowanie urzędu/ firmy
6. Budowanie podstaw dobrego kontaktu – tworzenie pierwszego wrażenia i świadome posługiwanie się „językiem ciała”.
7. Jak zbudować skuteczny standard obsługi klienta (ścieżka klienta),
8. Nawiązanie kontaktu z klientem, powitanie werbalne,
9. Budowanie zaufania klienta – omówienie procedur urzędowych,
10. Zasady rozmowy z klientem, zadawanie pytań, czego unikać w kontakcie z klientem,
11. Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych,
12. Telefoniczny savoir-vivre,
13. Kształtowanie dobrych nawyków w obsłudze klienta,
14. Czynniki sukcesu w obsłudze klienta,
15. Po czym klienci oceniają jakość obsługi klienta,
16. Jak wykorzystać proste reguły psychologiczne by zwiększyć zadowolenie klienta
17. Przyczyny powodujące postawę „trudnego klienta” oraz jego charakterystyczne cechy i zachowania
18. Typowe błędy w komunikacji z klientem trudnym,
19. Konflikt w relacjach klient – urzędnik,
20. Zasady obsługi klienta trudnego, etyka zachowań,
21. Trudne sytuacje w obsłudze klienta, dlaczego powstają i jak ich unikać,
23. Co robić z klientem przekraczającym granice,
24. Pozytywne kończenie rozmów z trudnym klientem, limitowanie czasu rozmowy.
25. Identyfikacja najtrudniejszych sytuacji w kontakcie z klientem, radzenie sobie ze stresem,
26. Reagowania na skargi oraz krytykę,
27. Rozumienie asertywnej postawy – sposóby działania.
28. Rodzaje zachowań asertywnych , źródła i przejawy we wzajemnych kontaktach.
29. Sposoby postępowania w przypadku różnych zachowań, style komunikowania się.
30. Techniki asertywnej komunikacji.
31. Asertywne wyznaczanie granic – analiza trudności z mówieniem „nie” , techniki asertywnej odmowy.
32. Asertywne przekazywanie i przyjmowanie krytyki.
33. Zasady asertywności w relacjach z klientami trudnymi i problemowymi,
34. asertywność w obsłudze, zachowania asertywne na tle zachowań agresywnych, uległych i manipulujących,
35. Emocje podczas trudnych rozmów z klientami
36. .Symulacje:
-klient pasywny
-klient roszczeniowy
-klient agresywny
-klient nieporadny z syndromem wyuczonej bezradności
-inne typy
Koncentracja na interaktywnej formie warsztatowej i analizie przypadków. Możliwość przedstawienia przez pracowników konkretnych, niestandardowych sytuacji i znalezienia optymalnych scenariuszy postępowania.
- zdobycie wiedzy w zakresie tworzenia przyjaznego wizerunku urzędu
- poznanie efektywnych wzorców zachowań (standardów) w pracy, z klientem w kontakcie telefonicznym i bezpośrednim
- wypracowanie asertywnych sposobów reagowania na trudne sytuacje
- interaktywne metody pracy w grupie: m.in. cwiczenia w parach, w grupach, autotesty, symulacje, case study, mini wykład, prezentacje
godziny do ustalenia -najlepiej 7h/dyd dziennie z 2 przerwami 15 minutowymi w godzinach pracy
a także:
- Trening Interpersonalny
- Relaksacja- trening antystresowy
- Stres pourazowy- szkolenia m.in dla Straży Pożarnej czy Wojska
- Obsługa klienta niepełnosprawnego
- Doradztwo zawodowe indywidualne
- Indywidualne konsultacje psychologiczne
- Doradztwo zawodowe lub/i zapobieganie nałogom, cyberprzemoc dla szkół
- Mobbing w pracy
- Oferta szkoleń dla szkół rodzenia i kobiet w ciąży
- Oferta szkoleń dla DPS
- Szkolenia dla opiekunów i wychowanków pieczy zastępczej

Wykonujemy szkolenia online oraz udzielamy porad psychologicznych online
Z przyjemnością przedstawimy szczegóły dotyczące wyżej wymienionych programów w wiadomości mailowej lub w rozmowie.
Zapraszamy do kontaktu