Dysponujemy wieloma profesjonalnymi programami szkoleniowymi ale staramy się przygotować ofertę skrojoną zgodnie z oczekiwaniami klienta. Proponujemy między innymi:

Stres wypalenie zawodowe

SPOSOBY RADZENIA SOBIE ZE STRESEM W PRACY- PROFILAKTYKA WYPALENIA ZAWODOWEGO

Rotacja pracowników w polskich firmach w powodu tzw wypalenia zawodowego ciągle rośnie co w efekcie podnosi koszty procesów rekrutacyjnych. Pracodawcy podejmują działania zmierzające do zatrzymania jak największej ilości własnych pracowników, zamiast szukania nowych.

Niestety często nie rozumieją oni motywacji, jaką kierują się ludzie chcący zmienić pracę. Najczęściej uważają , że przyczyny leżą w sferze wynagrodzeń.

Tymczasem wyższa płaca to dopiero czwarty najczęstszy powód zmiany pracy. Według badań do szukania nowego pracodawcy w pierwszej kolejności skłania brak możliwości satysfakcjonującego rozwoju zawodowego. Na drugim miejscu pracownicy wymieniają powody osobiste.

Trzecim jest stres w pracy.

Stres zawodowy może być pogłębiony przez różnego rodzaju wydarzenia życiowe spotykające pracowników jak: nieporozumienia rodzinne, rozwód, śmierć lub choroba bliskich osób. itp. Dodatkowo w podobnych warunkach pracy reakcja różnych osób na stres może być bardzo różna i zależeć od cech osobowości , temperamentu, zdolności przystosowawczych itp. Jest pewna grupa osób szczególne narażonych na odczuwanie stresu związanego z pracą .Są to osoby nadwrażliwe, dążące do osiągnięć, dominujące, niecierpliwe, działające w pośpiechu, a także osoby nowo przyjęte do pracy, osoby młode lub w podeszłym wieku.

Osoby pozostające pod wpływem stresu redukują go poprzez palenie papierosów, spożywanie alkoholu, leków, spożywanie nadmiernych porcji pokarmowych. Stres dotyczy wszystkich pracujących: i pracowników i pracodawców. Długotrwały stres prowadzi do wyczerpania fizycznego i psychicznego człowieka, a w konsekwencji do poważnych problemów zdrowotnych.

Konsekwencją takiego stanu są koszty ekonomiczne jakie z tytułu narażenia na stres ponosi przedsiębiorstwo.

KOSZTY STRESU W PRACY:

Pracownik podlegający stresowi:
Skutki ekonomiczne stresu związanego z pracą zawodową wciąż wymiernie rosną m.in. z tytułu :

Jako alternatywę proponujemy szkolenie:
„Radzenie sobie ze stresem w pracy-profilaktyka wypalenia zawodowego”
(na życzenie -możliwość połączenia z modułem „Przeciwdziałanie mobbingowi”)

Oczekiwane efekty: eliminacja czynników stresogennych w pracy
Nabyte umiejętności:

Forma szkolenia:
wersja stacjonarna – szkolenie 8h/dyd
wersja wyjazdowa – np. weekend 2 dni-16h/dyd
szkolenia warsztatowe z zastosowaniem dynamicznych, interaktywnych metod pracy grupowej.
Trenerzy: doświadczeni praktycy- psycholodzy specjalizujący się w w/w tematyce

Szkolenia dla kadry zarządzającej

OFERTA SZKOLEŃ I SEMINARIÓW DLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ

Coaching czyli zarządzanie przez relacje

Cele szkolenia:
Po szkoleniu uczestnik będzie wiedział:
Po szkoleniu uczestnik będzie umiał:

Po szkoleniu uczestnik będzie świadomy, że:

Kluczowe zagadnienia:

Wzmacnianie efektywności pracy – zarządzanie czasem i komunikacja interpersonalna

Cele szkolenia:
Po szkoleniu uczestnik będzie wiedział:
Po szkoleniu uczestnik będzie umiał:
Po szkoleniu uczestnik będzie świadomy, że:
Kluczowe zagadnienia:

czas trwania 8-16h/dyd

Resilience – wzmacnianie odporności psychicznej w profilaktyce stresu i wypalenia zawodowego.

Cele szkolenia:
Po szkoleniu uczestnik będzie wiedział:
Po szkoleniu uczestnik będzie umiał:
Po szkoleniu uczestnik będzie świadomy, że:
Kluczowe zagadnienia:

czas trwania 8-16h/dyd

Trudny klient i asertywność

„ASERTYWNA KOMUNIKACJA W PRACY + „TRUDNY KLIENT””

Cel szkolenia:
Założeniem programu jest:

Program szkolenia:

I dzień

1. Postawy wobec klientów.
2. Budowanie profesjonalnych relacji z klientem
3. Specyfika i potrzeby klienta urzędu/ danego przedsiębiorstwa
4. Stereotypy i uprzedzenia wpływające na wzajemną komunikację.
5. Komunikacja werbalna i niewerbalna a funkcjonowanie urzędu/ firmy
6. Budowanie podstaw dobrego kontaktu – tworzenie pierwszego wrażenia i świadome posługiwanie się „językiem ciała”.
7. Jak zbudować skuteczny standard obsługi klienta (ścieżka klienta),
8. Nawiązanie kontaktu z klientem, powitanie werbalne,
9. Budowanie zaufania klienta – omówienie procedur urzędowych,
10. Zasady rozmowy z klientem, zadawanie pytań, czego unikać w kontakcie z klientem,
11. Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych,
12. Telefoniczny savoir-vivre,
13. Kształtowanie dobrych nawyków w obsłudze klienta,
14. Czynniki sukcesu w obsłudze klienta,
15. Po czym klienci oceniają jakość obsługi klienta,
16. Jak wykorzystać proste reguły psychologiczne by zwiększyć zadowolenie klienta
17. Przyczyny powodujące postawę „trudnego klienta” oraz jego charakterystyczne cechy i zachowania
18. Typowe błędy w komunikacji z klientem trudnym,
19. Konflikt w relacjach klient – urzędnik,
20. Zasady obsługi klienta trudnego, etyka zachowań,
21. Trudne sytuacje w obsłudze klienta, dlaczego powstają i jak ich unikać,

II dzień

22. Typy trudnego klienta i sposoby radzenia sobie z nim,
23. Co robić z klientem przekraczającym granice,
24. Pozytywne kończenie rozmów z trudnym klientem, limitowanie czasu rozmowy.
25. Identyfikacja najtrudniejszych sytuacji w kontakcie z klientem, radzenie sobie ze stresem,
26. Reagowania na skargi oraz krytykę,
27. Rozumienie asertywnej postawy – sposóby działania.
28. Rodzaje zachowań asertywnych , źródła i przejawy we wzajemnych kontaktach.
29. Sposoby postępowania  w przypadku różnych zachowań, style komunikowania się.
30. Techniki asertywnej komunikacji.
31. Asertywne wyznaczanie granic – analiza trudności z mówieniem „nie” , techniki asertywnej odmowy.
32. Asertywne przekazywanie i przyjmowanie krytyki.
33. Zasady asertywności w relacjach z klientami trudnymi i problemowymi,
34. asertywność w obsłudze, zachowania asertywne na tle zachowań agresywnych, uległych i manipulujących,
35. Emocje podczas trudnych rozmów z klientami
36. .Symulacje:
-klient pasywny
-klient roszczeniowy
-klient agresywny
-klient nieporadny z syndromem wyuczonej bezradności
-inne typy

METODA PRACY WARSZTATOWA

Koncentracja na interaktywnej formie warsztatowej i analizie przypadków. Możliwość przedstawienia przez pracowników konkretnych, niestandardowych sytuacji i znalezienia optymalnych scenariuszy postępowania.

Efekty szkolenia:
Metody pracy:

godziny do ustalenia -najlepiej 7h/dyd dziennie z 2 przerwami 15 minutowymi w godzinach pracy

a także:

Wykonujemy szkolenia online oraz udzielamy porad psychologicznych online

Z przyjemnością przedstawimy szczegóły dotyczące wyżej wymienionych programów w wiadomości mailowej lub w rozmowie.
Zapraszamy do kontaktu